Organisk SEO tager tid, men det er ventetiden værd

Organisk SEO tidslinje – Organisk SEO tager tid og modsat Adwords hvor man betaler en klikpris efter hvor høj konkurrencen er på det enkelte søgeord. Den organiske SEO en mere langsommelig process (min. 1 år), men på lang sigt, et meget bredere koncept end den beltalte SEO (Adwords). Kort forklaret, er det kun Google, der ene og alene vurderer klikprisen. Hvergang Google, så at sige skal have “lønforhøjelse”, kan de kun hente penge på de betalte annoncer (Adwords). Den organiske SEO er for det første meget mere bred i sin evne via jeres tekster på bloggen eller jeres sider, til at sprede søgeord ud. Det skal forståes sådan at når en side er lavet rigtig og nedenstående SEO tidslinje overholdt, vil jeres hjemmeside have opbygget “trust” i Googles øjne. Hvad gavner det så os? Det gavner jer på den måde, at når i skriver indlæg på jeres hjemmeside/blog om emner, så vil de komme fint frem i Googles mange forskellige søgninger. Laver i feks et indlæg om Sko på den ene side. Sandaler på den næste, ja så er det faktisk teksten der afgører sammen med eksterne links om i bliver fundet. Modsat Adwords, hvor i jo betaler pr. ord.

I den organiske SEO kan i have alle de søgeord i vil. Det giver meget større brede og fleksibilitet i søgeresultaterne. Bliver i ikke fundet under ét bestemt søgeord, så er chancen for at blive fundet under et andet langt bredere ved den organiske SEO. (Organisk SEO tidslinje)

Organisk SEO tidslinje

1 måned

  • Kundens behov for SEO afdækkes
  • SEO analyse laves
  • Hvilke Søgeord?
  • Hvilke Long Tail søgeord?
  • Ny hjemmeside udvikles?
  • Hjemmesiden løbes igennem el.
  • Den gamle hjemmeside justeres
  • Tilbud på SEO laves til kunden

3-6 måneder

  • Hjemmesidens load tid optimeres
  • HTTPS sikring af siden
  • Sider og indlæg rettes til med YOAST
  • Der laves interne links på siden
  • Der laves Linkbuilding (ekstern SEO)
  • Der skal være minimum 3 aktive sociale medier

9-12 måneder

  • Linkbuilding forsætter i rette doser
  • Ahrefs bruges til rapportering til kunden
  • Der skrives flere tekster med søgeord og long tail
  • Tekstforfatter?
  • Der justeres i titler på sider
  • Nye billeder og videoer til siden + social?

Er det så det? (Organisk SEO tidslinje)

Organisk SEO tidslinjeDet er essentielt hele tiden at følge udviklingen fordi konkurrenterne vil jo også hele tiden justere og optimere efter de samme søgeord, som jeres. Derfor skal i se den organiske SEO, som en kontinuerlig proces i kan præge, som i ønsker det. Vi anbefaler at i beholder jeres webbureau ved hånden gennem hele processen, da disse har erfaringen med justering, korrigering i forhold til Googles nyeste ændringer i deres algoritmer.

Denne erfaring, gør det lettere for et webbureau at følge med i, end hvis i selv skal bruge jeres kostbare tid på denne proces. Den organiske SEO vil altid være billigere end den betalte SEO (Adwords). Da i her får mange flere søgeord ind i processen end ved Adwords. Tilmed stiger klikprisen ved Google. (Organisk SEO tidslinje)

Læs mere om online marketing her.